close
تبلیغات در اینترنت
چگونه بدن خود را برای ماه رمضان اماده کنیم؟
loading...

ایران توپ

چگونه بدن خود را برای ماه رمضان اماده کنیم؟   🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨   اعلام رویت ماه و شروع یک ماه تطهیر روح و بدن از ناپاکی ها هستند. در ادامه با توجه به روزهای بلند ماه رمضان و گرمای هوا می خواهیم نکاتی را در خصوص آماده سازی بدن قبل از شروع رمضان در اختیارتان قرار دهیم.…

چگونه بدن خود را برای ماه رمضان اماده کنیم؟

مدیر بازدید : 56 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات ()

چگونه بدن خود را برای ماه رمضان اماده کنیم؟

 

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨

 

اعلام رویت ماه و شروع یک ماه تطهیر روح و بدن از ناپاکی ها هستند.

در ادامه با توجه به روزهای بلند ماه رمضان و گرمای هوا می خواهیم نکاتی را در خصوص آماده سازی بدن قبل از شروع رمضان در اختیارتان قرار دهیم.

 

نوشیدن آب کافی برای پیشگیری از کم آب شدن بدن:

تحقیقات نشان داده بدن انسان بدون غذا می تواند هفته ها به زندگی ادامه دهد، اما بدون آب این مدت تنها چند روز است.

متخصصان توصیه می کنند یک فرد بالغ در طول ماه رمضان باید حداقل روزی دو لیتر آب ( ۸ تا ۱۰ لیوان ) بنوشد.

دوستداران قهوه و چای باید به خاطر بسپارند که چنین مایعاتی به تنهایی نمی توانند پاسخگوی نیاز بدن باشند.

 

 

وعده های خود را با سوپ آغاز کنید:

 

در بیشتر خانواده ها سوپ در ماه رمضان یکی از اجزای جدا نشدنی سفره است.

وقتی یک وعده را با سوپ شروع می کنید معده آماده می شود.

از آنجا که ماه رمضان در بیشتر نقاط همراه است با گرمی هوا توصیه می شود سوپی با مواد مغذی تازه میل کنید تا بدنتان بعد از ساعت ها روزه داری اولین چیزی که دریافت می کند مغذی های ضروری باشد.

 

ترجیح وعده های سبک به وعده های سنگین:

 برای خواندن بقیه مطلب ب ادامه مطلب مراجعه کنید

متخصصان توصیه می کنند،خوردن غذا یک یا دو ساعت پس از افطار تا زمانی که سنگین و خیلی چرب نباشد مشکلی ندارد.

غذاهایی مانند زولبیا و بامیه گرچه طعم خوشایند برایمان دارند اما بعد از ساعت ها روزه داری انتخاب خوبی برای معده نیستند.

 

میوه ها انتخاب مناسب و سالمی هستند که علاوه بر سبک بودن شیرینی شان نیز لذت بخش است.

 

از نمک و ادویه اضافی بپرهیزید:

 

خوردن غذاهای نمکی و تند در طول ماه رمضان توصیه نمی شود چون هگام روزه داری باعث کم آب شدن بدن می شوند.

 

میان وعده های سالم برای تقویت انرژی:

 

خوردن میان وعده های سالم مانند آجیل ها، میوه های خشک و خرما نه تنها انرژی تان را تقویت می کنند بلکه مواد مغذی سالم نیز برای بدن به همراه دارند.

 

 

فیبرها را فراموش نکنید:

 

یک تغییر عمده در روتین گوارشی مانند روزه گرفتن می تواند روی حرکت روده تاثیر داشته باشد.

اگر برنامه غذایی تان حاوی غذاهای سرشار از فیبر مانند غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات باشد هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 

کنترل وعده ها:

 

به اشتباه فکر نکنید پس از ساعت ها روزه داری باید بیش از آنچه بدنتان نیاز دارد غذا مصرف نمایید.

مقدار وعده های غذایی خود را کنترل کنید تا از اضافه شدن وزن و مشکلات گوارشی پیشگیری شود.

 

وعده سحری را از دست ندهید:

 

سحر را جا نیندازید، وعده قبل از طلوع آفتاب بدنتان را برای یک روز طولانی آماده نگه می دارد.

بسیاری بر این عقیده هستند که سحر مهمترین وعده است چون از کند شدن سوخت و ساز بدن پیشگیری می کند.

خوردن یک وعده سحری کامل کمک می کند بدن برای روزه داری آماده و با انرژی بماند.

توصیه می شود از نان سبوس دار برای داشتن انرژی پایدار در طول روز استفاده شود.

 

فعال بمانید:

 

مردم ترجیح می دهند فعالیتشان را پایین بیاورند.

بعد از افطار توصیه می شود به پیاده روی بروید تا سرعت سوخت و ساز بدنتان پایین نیاید و کالری اضافی بسوزانید.

 

با پزشک خود مشورت کنید:

 

هر فرد برای خود نیازها و خواسته های متفاوتی دارد، پس بسیار مهم است که در صورت داشتن مشکل سلامت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

درباره اخبار , ورزشی , علمی ,
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟